Şedinţă “fulger” de Consiliu Local la Zalău

Noul preşedinte de şedinţă, care va conduce întâlnirile Consiliului Local al Zalăului în următoarele trei luni, este Teodor Bălăjel, acesta fiind ales de consilieri în cadrul şedinţei extraordinare de vineri, care nu a durat decât 10 minute. Toate cele şapte proiecte de pe ordinea de zi au fost votate de consilieri.
Printre proiectele care au primit undă verde se numără unul care priveşte rectificarea bugetului local al municipiului pe anul în curs. Astfel, conform referatului anexat, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Sălaj a transmis administraţiei municipale sumele defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate, în valoare totală de 285.400 de lei. Din acest total, 53.400 de lei sunt pentru plata drepturilor salariale din unităţile de învăţământ, 207.000 de lei pentru plata drepturilor asistenţilor persoanelor cu dizabilităţi şi pentru indemnizaţii şi 25.000 de lei – pentru echilibrarea bugetelor locale. De asemenea, Colegiul Naţional “Silvania” a solicitat majorarea bugetului la activitatea autofinanţată cu suma de 30.000 de lei. Un alt punct cuprins în referatul anexat proiectului de hotărâre arată că 50.000 de lei sunt necesari pentru achitarea costului unei monografii a Zalăului, realizată de prof.dr. Docent Nicolaie Gudea, în timp ce alţi 30.000 de lei au fost solicitaţi de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară (DASC) în vederea efectuării unor reparaţii la Cantina de Ajuror Social. Potrivit DASC, pereţii interiori ai Cantinei sunt în stare avansată de degradare din cauza igrasiei, fiind necesare lucrări urgente pentru remedierea situaţiei.

”Dezinsecţia Zalăului – aceeaşi apă de ploaie”

În acelaşi cadru, aleşii locali au mai aprobat un proiect de hotărâre privind atribuirea contractului de delegare de gestiune a serviciului de salubrizare, acţiunile de deratizare, dezinfecţie şi dezinsecţie. La fel ca în anii trecuţi, firma care se va ocupa de aceste acţiuni este SC Coral Impex SRL Ploieşti, desemnată în urma licitaţiei electronice pe SEAP.
Zălăuanii au deja experienţa acţiunilor realizate de respectiva firmă în anii trecuţi. Maria P., 46 de ani, ne-a declarat că, în Dumbrava Nord, unde locuieşte, în ciuda acţiunilor de dezinsecţie, ţânarii nu au lipsit din peisaj. “Nu ştiu ce dezinsecţie s-a făcut, dar noi am avut ţânţari în ultimii ani. Ar trebui să le facă (acţiunile, n.r.) ori mai des, ori să dea cu o soluţie mai concentrată”, a spus Maria P.
Nici Dorin I., în vârstă de 51 de ani, nu a fost scutit de raidurile ţânţarilor. “Anul ăsta au fost mulţi, pentru că am înţşeles că nu s-a făcut nicio dezinsecţie. Dar am avut ţânţari şi anul trecut, şi acum 2 ani, şi acum 3 ani. Dacă este aceeaşi firmă care va face dezinsecţia de acum încolo, atunci ce să zic? O să fie tot o apă de ploaie”, a spus bărbatul.
Tot în zona Crişan am întâlnit-o pe Ana G., în vârstă de 73 de ani. Pensionara ne-a declarat că şi-a pus plase la ferestre, dar chiar şi aşa mai scapă în locuinţă ţânţarii. “Ni s-a spus că de vină ar fi subsolul blocului, că ar fi inundat, dar noi l-am curăţat. Nu e asta problema. Eu cred că soluţia aia cu care se stropeşte ar trebui să fie mai tare, să-i stârpească”, a declarat femeia.
Contractul Primăriei Zalău cu SC Coral Impex SRL este prevede că ploieştenii vor furniza servicii de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie timp de 8 ani, primele acţiuni fiind programate pentru această toamnă.

2 Thoughts to “Şedinţă “fulger” de Consiliu Local la Zalău”

  1. ioan duscas

    de ce sta infractorul kapushan cu capul in jos
    dumnezeu sa il bata shi pe tot neamul lui de gunoaie umane !

  2. boieru

    oare toate trec asa usor la vot …pe banii nostri ?…pot pune pariu ca a lipsit consilierul Margin !…altfel nu imi explic cum a trecut chestia cu tantarii pe contract pe 8 ani !!!!…Radu se vede primar si atunci !…asa ne trebuie !…oricum stim toti ca firma aia e sponsorul si neamul lui …

Leave a Comment